BURMISTRZ MIASTA I GMINY
SKALBMIERZ
OGŁASZA NABÓR NA WOLNE STANOWISKO PRACY
PODINSPEKTOR ds. funduszu alimentacyjnego
w Urzędzie Miasta i Gminy w Skalbmierzu
1. Wymagania niezbędne:
a) wykształcenie: wyższe administracyjne, ekonomiczne, socjologia, resocjalizacja, pomoc społeczna i pokrewne lub podyplomowe z w/w kierunków,
b) spełnienie wymogów określonych w art. 3 ustawy o pracownikach samorządowych.,
c) znajomość przepisów z zakresu ustawy o: pomocy osobom uprawnionym do alimentów, pomocy społecznej, finansach publicznych, kodeksu postępowania administracyjnego oraz przepisów dotyczących funkcjonowania samorządu gminnego,
d) umiejętność pracy na komputerze.
2. Wymagania dodatkowe:
a) umiejętność pracy w zespole,
b) umiejętność samodzielnego, sprawnego pozyskiwania informacji niezbędnych do wykonywania zadań,
c) gotowość do podnoszenia kwalifikacji i zdobywania nowych umiejętności,
d) dokładność, terminowość, samodyscyplina.
3. Zakres wykonywanych zadań na stanowisku:
a) działania podejmowane wobec dłużników alimentacyjnych:
- przyjmowanie wniosków od wierzycieli o podjęcie działań wobec dłużnika alimentacyjnego,
- występowanie do organów właściwych dłużników alimentacyjnych o podjęcie działań wobec dłużników alimentacyjnych,
- występowanie do organów prowadzących postępowanie egzekucyjne o wydanie zaświadczenia zawierającego informacje o stanie egzekucji, przyczynach bezskuteczności oraz podjętych działań mających na celu wyegzekwowanie należności alimentacyjnych,
- przeprowadzanie wywiadów alimentacyjnych z dłużnikami w celu ustalenia sytuacji rodzinnej, dochodowej, zawodowej i zdrowotnej dłużnika alimentacyjnego, ustalenie przyczyn nie wywiązywania się z obowiązku alimentacji,
- przeprowadzanie działań mających na celu sporządzenie oświadczenia majątkowego dłużnika,
- występowanie do Ośrodków Pomocy Społecznej o udzielenie informacji dotyczącej korzystania z pomocy społecznej dłużnika alimentacyjnego,
- przekazywanie komornikowi prowadzącemu egzekucję informacji ustalonych w toku postępowania z dłużnikiem,
- pomoc dłużnikowi w wywiązaniu się ze zobowiązań alimentacyjnych:
> zobowiązanie i dopilnowanie obowiązku zarejestrowania dłużnika w PUP jako osoby poszukującej zatrudnienia,
> występowanie do Starosty o aktywizację zawodową,
> kierowanie wniosków do Starosty o skierowanie dłużnika alimentacyjnego do robót publicznych lub prac organizowanych na zasadzie robót publicznych,
- działania podejmowane wobec dłużnika odmawiającego współpracy z organem właściwym:
> kierowanie do prokuratury wniosków o ściganie za przestępstwo z art.209 kk, tj. uchylanie się od ciążącego na nim z mocy ustawy lub orzeczenia sądowego obowiązku opieki przez niełożenie na utrzymanie osoby najbliższej,
>kierowanie wniosków do Starosty o zatrzymanie prawa jazdy,
- występowanie do Starosty z wnioskami o zwrot zatrzymanych praw jazdy dłużnikom, którzy podjęli współdziałanie z organem właściwym,
- informowanie organu właściwego wierzyciela o podjętych działaniach wobec dłużnika.
b) działania wobec osób uprawnionych do alimentów:
- przyjmowanie i weryfikacja wniosków o ustalenie prawa doświadczeń z funduszu
alimentacyjnego,
- przygotowanie decyzji w sprawie świadczeń z funduszu alimentacyjnego,
-ustalanie harmonogramów i warunków wypłat przyznanych świadczeń z funduszu,
- sporządzanie list wypłat,
- przygotowywanie poleceń przelewów dla osób uprawnionych do korzystania ze
świadczeń funduszu alimentacyjnego,
-sporządzanie sprawozdań o wydatkach na świadczenia z funduszu
alimentacyjnego,
-wydawanie zaświadczeń dotyczących świadczeń z funduszu alimentacyjnego,
-współpraca z ROPS, ZUS, PUP,
- przyjmowanie i rozpatrywanie wniosków w sprawie funduszu alimentacyjnego,
- przygotowywanie decyzji w sprawie funduszu alimentacyjnego,
c) zadania pozostałe:
- wykonywanie innych zadań według wskazań bezpośredniego przełożonego oraz kierownictwa urzędu.
4. Wymagane dokumenty:
a) list motywacyjny wraz z klauzulą o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych
osobowych,
b)curriculum vitae wraz z klauzulą o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych
osobowych,
c)kserokopie świadectw pracy;
d)kserokopie dyplomów potwierdzających wykształcenie;
e)kserokopie zaświadczeń o ukończonych kursach, szkoleniach;
f)oryginał kwestionariusza osobowego dla pracownika ubiegającego się o
zatrudnienie,
g)oświadczenie kandydata o niekaralności za przestępstwo popełnione umyślnie,
h)oświadczenie kandydata o braku przeciwwskazań zdrowotnych do zatrudnienia
na określonym stanowisku,
i)oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie swoich danych osobowych
zawartych w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji
(zgodnie z ustawą z dnia 29sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych, Dz. U.
z 2002 r., Nr101, poz. 926 z późniejszymi zmianami) o treści:
"Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2002 r., Nr 101, poz. 926 ze zm.) oraz ustawą z dnia 22 marca 1990 r. o pracownikach samorządowych (Dz. U. z 2001 r., Nr 142, poz. 1593 ze zm.).
j)inne dodatkowe dokumenty potwierdzające posiadane kwalifikacje i
umiejętności.
UWAGA: list motywacyjny, CV, klauzule o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych oraz pozostałe oświadczenia powinny być opatrzone własnoręcznym podpisem.
Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać w sekretariacie Urzędu Miasta i Gminy w Skalbmierzu ul. T. Kościuszki 1 p. nr 8 w zaklejonych kopertach opatrzonych imieniem i nazwiskiem kandydata z dopiskiem: Dotyczy naboru na stanowisko: podinspektor ds. funduszu alimentacyjnego w Urzędu Miasta i Gminy w Skalbmierzu, w terminie do dnia 15 grudnia 2008 r. do godz. 15.15. Dokumenty można składać osobiście lub drogą pocztową - decyduje data wpływu .
Aplikacje, które wpłyną do urzędu po wyżej określonym terminie nie będą rozpatrywane.
Informacja o wyniku naboru będzie umieszczona w Biuletynie Informacji Publicznej oraz na tablicy informacyjnej w siedzibie Urzędu Miasta i Gminy w Skalbmierzu, ul. T. Kościuszki 1
Informujemy, iż planowane zatrudnienie nastąpi z dniem 1 stycznia 2009 r. w pełnym wymiarze czasu pracy.
BURMISTRZ
/-/ MICHAŁ MARKIEWICZ
Skalbmierz, 2008-11-24